7 نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی

مکانیزم استارت بشرح ذیل میباشد : ابتدا استارت به مدت 10 ثانیه شروع به استارت زدن میکند . فعال شدن کمپرسورها به این نحو است که که کمپرسورها یکی پس از دیگری و با تاخیر زمانی 10 ثانیه ای ( جهت جلوگیری از وارد آمدن بار زیاد به موتور در یک لحظه ) فعال میشوند . هرچه این مسیر بیشتر باز باشد دور موتور بالاتر و هر چه که این مسیر بسته تر باشد دور موتور کمتر خواهد بود . با توجه به میزان دور موتور مورد نیاز این مسیر باز میشود . برد آوتدور با توجه به وضعیت سیلندرها ، به سیلندری که در مرحله احتراق قرار گرفته فرمان جرقه زنی را ارسال میکند ، این فرمان به رکتی فایر ارسال شده و رکتی فایر این فرمان را به CDI منتقل کرده و باعث جرقه زنی در شمع میشود . برد یونیت بیرونی GHP نوع کارکرد مورد درخواست مصرف کننده را از یونیت داخلی دریافت کرده و اگر این کارکرد حالتهای سرمایش یا رطوبت گیری باشد شیر برقی خاموش بوده و سیال مبرد داغ خروجی کمپرسور به رادیاتور یونیت بیرونی منتقل میشود و قسمت مکش کمپرسور به رادیاتورهای یونیتهای داخلی وصل میشود .

این سیستم برای تأمین هوای سرد مطلوب راهروی سرد و گرم بسته، براساس استاندارد مربوط در نظر گرفته میشود. محصولات سرمایشی این شرکت در دو نوع آبی و گازی تولید و در مرکز داده، نصب و راهاندازی میشود. حداقل فشار سیستم گرمایشی سرمایشی جدید GHP در قسمت کم فشار آن ( بعد از شیر انبساط تا ورودی کمپرسور) و در قسمت لوله های مکش کمپرسور کنترل میشود . پس از روشن شدن و گرم شدن موتور سیستم GHP با توجه به بار حرارتی یا برودتی مورد نیاز ایندورها ، کمپرسورها را زیر بار میبرد . پس بایستی سیستم بتواند زمان فعال بودن هر کمپرسور را بطور جداگانه ثبت کرده و در انتخاب کمپرسور فعال ، کمپرسوری را که دارای کمترین زمان کارکرد میباشد انتخاب نماید . میباشند که هر کدام از این نوع فن کویلها در مدلهای مختلف موجود میباشند. ولی با داشتن تجربه کافی به راحتی می توان بر این مشکل غلبه کرد .

بر روی شیشه این رادیاتورها می توان به صورت سفارشی تصویر دلخواه را حک کرد و از زیبایی آن لذت برد. بین فولی و قسمت متراکم کننده کمپرسور یک کلاچ مغناطیسی وجود دارد که که با اخذ فرمان از برد یونیت بیرونی فعال شده و کمپرسور را زیر بار میبرد . با توجه به این که در حالت گرمایش رادیاتور یونیت بیرونی بعنوان اواپراتور عمل مینماید ، مبرد خروجی از این رادیاتور مستقیماً وارد کمپرسورها می شود . چیلر جز قوی ترین سیستم های سرمایشی می باشد. چیلر دستگاهی است که به صورت متداول از آن جهت ایجاد سرمایش استفاده می شود و چنانچه این دستگاه را به بویلر متصل و آب گرم مورد نیاز تهیه شود، می توان از آن به صورت دو منظوره بهره گرفت. توجه داشته باشید که در مدل ۴ لوله آب سرد و گرم به صورت همزمان وارد کویل ها می شود که با استفاده از این نوع فن کویل ها می توان بخشی از محیط را گرم و بخش دیگری را سرد نمود و این در حالی است که در فن کویل ها ۲ لوله در یک زمان فقط برای سرمایش یا گرمایش مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که فن کویل ها قابلیت نصب سنسوز را دارند، می توان عملیات هوشمند سازی، کنترل و برنامه ریزی دستگاه را از این طریق انجام داد.

در هر دو سیستم سرمایشی و گرمایشی کارایی بالایی دارند و نیازهای کاربر را در هر دو جنبه برطرف میکند. بعنوان مثال برای گاز شهری 13A هر سه سوئیچ در حالت خاموش ، برای گاز شهری 12A سوئچهای 2 و 4 خاموش و سوئیچ 3 روشن و برای گاز کپسول پروپان کلاس A سوئیچ 2 خاموش و سوئیچهای 3 و 4 روشن میباشند . کلیه کمپرسورها با استفاده از تسمه به فلایول ( چرخ لنگر) موتور متصل بوده و همواره با روشن بودن موتور فولی ( محل اتصال تسمه ) آنها در چرخش میباشد ولی خود کمپرسور ( قسمت متراکم کننده سیال مبرد ) غیر فعال میباشد . سیستم با اندازه گیری دما و فشار مبرد خروجی از کمپرسور ( با داشتن دما ، فشار قابل محاسبه میباشد ) حدود فشار و دمای مبرد ورودی به کمپرسور را محاسبه کرده و میزان فن مورد نیاز را روشن میکند . چنانچه ظرفیت کمتری از ظرفیت کل سیستم مورد درخواست باشد ، سیستم تعداد کمتری از کمپرسورها را زیر بار برده و بقیه کمپرسورها در حالت غیر فعال باقی میمانند . در مقایسه با انواع اسپلیتها مصرف انرژی کمتری دارد. نکته مهم آن است که دریچه هایی که در جهت وزش باد قرار دارند، نسبت به دریچه های واقع در خلاف وزش باد، با زاویه کمتری باز می شوند تا مکش و تخلیه هوا به خوبی در گلخانه صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید